.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلایه امام جمعه از برعهده نداشتن نمایندگی ولی فقیه

این برای اولین بار است که امام جمعه یکی از شهرها نسبت به بر عهده نداشتن مسئولیت نمایندگی ولی فقیه لب به گلایه می گشاید ولی اولین بار نیست که سید احمد علم الهدی به این موضوع انتقاد می کند.

چندی قبل نیز علم‌الهدی که امامت جمعه مشهد را پس از درگذشت عبادی امام جمعه فقید این شهر برعهده گرفته است در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، امام جمعه را نماینده ولی فقیه در استان معرفی کرده بود که پس از آن شنیده‌ها حاکی از ناخرسندی آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان‌قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان که پس از انقلاب و با حکم امام خمینی مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگی ولی فقیه را بر عهده دارد بود.

امام جمعه مشهد به این دلیل که دیگر استانی به نام خراسان وجود ندارد خواستار تعیین نماینده ولی فقیه برای استان خراسان رضوی است و اینگونه با انتقاد از اینکه «در تمامی استان‌های کشور امام جمعه مرکز استان و نماینده ولی فقیه یک نفر است» اظهار داشت: «اما در مشهد اینگونه نیست.»

به گزارش خبرآنلاین، سید احمد علم‌الهدی که این سخنان را در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز در مشهد برگزار شد مطرح کرد همچنین به بیان مشکلات موجود در حوزه علمیه مشهد نیز پرداخت تا انتقادی نیز از مدیریت شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان که تحت مسئولیت واعظ طبسی اداره می شود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حوزه علمیه مشهد اساتیدی حضور دارند که با تصمیم‌گیری‌های مرتبط با نظام و انقلاب همراه نیستند.

وی تصریح کرد: در حوزه علمیه مشهد اساتیدی حضور دارند که با تصمیم‌گیری‌های مرتبط با نظام و انقلاب همراه نیستند، همراه کردن این افراد در تصمیم‌گیری‌های حوزه و همکاری آن‌ها با نظام و انقلاب، از مشکلاتی است که در حوزه مشهد مشاهده می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه مدیریت آموزشی، یک رشته تخصصی است که باید با مبانی اسلامی همراه شود، اظهار کرد: برای مدیریت اسلامی باید مبانی مدیریت از اسلام گرفته شود و بر اساس این مبانی مدیریت انجام شود که این امر یک حرکت دامنه‌دار است که نیاز به زمانی طولانی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همانطور که روحانیت در سپاه ممزوج است و توانسته جای خود را در آن باز کند، در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید به همین صورت جای خود را باز کند.

وی با بیان اینکه محور جریان انقلاب اسلامی این بود که بتواند تعلیم و تربیت را در دست بگیرد، گفت: با گذشت سی‌سال از انقلاب باید با تأکید بر تجربیات گذشته، واقع‌نگر باشیم و بپذیریم که روحانیت نتوانسته نه در دانشگاه و نه در آموزش و پرورش حضور مؤثری داشته باشد، زیرا تصمیم جدی از طرف حوزه و روحانیت در این خصوص صورت نگرفته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.